close

take by carol @ 機場維修區 29/12/2010

 

 

 

 

 我快回歸了,快完成所有PROJECTS 要放大假了。

現把最近我在FB裡所說的話放在這裡吧。

說真的,最近的東西讓我很無奈無言,但我只想說一句,誰有這個資格說話?
只有他們5個,連sm 也完全沒這個資格,那些火上加油的東西,也未免太無聊吧,
我想那些發言的人也不會清楚整件事的發生,整件事的來去,有什麼條件去傷害別人?!  


我對於2年多的事,只可以說,這不在乎於 誰忘恩負義 誰落井下石,
然而是人對於夢對於人生的選擇,誰對誰錯已經不重要了,既然走上了
這路就一心一意的去行走,人每一刻都要選擇都要放棄,沒有了今天的
選擇也不會出現這樣的收穫,這樣的困苦,苦是值得等待的,這是一個人的人生。 


那些所謂的偶像,請你們細想,你們也是有夢想的吧,那些夢想你也不會想任何人插手,
走得不安。現在的你們只看身邊的事物,狹窄的觀點就隨便發言,這的確讓人感到可悲,
可悲在於你不懂得尊重別人尊重...自己。可能你們的價值觀不同,但也不可能因此做出
那麼無聊的事,這事真正的主人不是你們,足以讓fans 改變 情緒被帶著的是5個,
如果要我們知道事實,就是他們的話。

 

 

 

 


 

 

 


這是一篇英文translate 很有條理的文章,作者的觀點有些中肯,值得一看。

http://www.twitlonger.com/show/80gsp0

 

 

 

 


 

 

 

 

「這裡是個無情的世界,因為有希望之處必定有磨練。」
《1Q84》村上春樹

 

 

 


 


前奏的說話發人深省:「而當我們迎向最深刻的痛,我們知道我們將無所畏懼。因為 ,唯有經歷著最深沉的痛苦,才能換取最美好的事物。」
FIR刺鳥MV

 

 

 

 


 

 

 

 

最近有些ANTI  叫朴有天「不悔哥」,哈 其實我個人覺得是好名字來的,
我很鼓勵跟支持 有天  用音樂的方式去表達他的感受,這是我愛他的其一原因。
我自己就從來不悔自己做過的事,錯過了,失去了只有那份遺憾,
音樂是來治療心靈的藥,用來找共嗚的最好途徑。
音樂是無國界,自由的,如果因為我聽了那首歌,就被人家拿來做把柄,
到處說著失真的說話,那麼這些就可悲極了...
因為他們不懂音樂的真理...

 

 

 

 

 


 

 

 

流言蜚語,需要時間沉澱、思考。一切一切終究沒有對錯之分,只求不要惡言相向。
看來對於不了解的人事物.......我還是不作任何言論....
我也不曉得,能明白的人就明白吧, 我也在理清思維呢,所以對於一切都抱著平靜態度...

 

 

 

 


 

 

 

Dear JYJ, HM from TVXQ :

感覺好多東西都浮上來了...一切其實都預料得到..之前說去等待CB之後的一切是需要的,
誰對誰錯已經不是重點了,插多少架也解決不了,我愛的人,請加油。
朴有天,我相信現在的你能跨越這些困難的,
因為現在的你已經不是當初的愛哭鬼了,好好的看著身旁的同伴吧。 

究竟是誰讓這些東西發生? SM? 兩個?三個? 誰都不是...
一切在於社會常見的現象:金錢、利益、慾望、現實、溝通、價值,就像之前我說的,
不同的觀點跟價值,就讓人做出不同的行動跟言語行為,世事往往不能滿足所有人,
那就讓有相同價值的人惺惺相惜。 
...重新開始吧,走好現在的路,過去是回憶,回憶可是美好跟惋惜,
把它當作人生劇本的一段精彩的情節,路要自己走,請加油!^^

 

 

我很愛的一首歌=]

 

 


路要自己走

詞/曲/編曲/製作人:吳嘉祥
演唱:秀蘭瑪雅

我知道對你來說 這世界有一點複雜
我知道你肯付出 卻不懂該如何表達
我知道你不喜歡 成人世界的偽裝
我知道關於未來 你有自己的想法

天地萬物都有存在這世上的意義
沒有一個人有放棄的權利
我會牽著你的手 但是路要自己走
面對選擇的時候 聽聽心底寧靜的角落
有一天我會放手 因為路要自己走
失去方向的時候 記得抬頭仰望 清澈的天空

 

真的長大了不少,如期說他長大,其實就是他那種面對困難的抗壓感,

那種面對危機方法成熟了一點,愈來愈做回他真正的自己,那個我一直欣賞他的地方。

說真的,最近在3個裡面,最放心的就是他了。

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

you are my sunshine, my only sunshine.
you make me happy, when skies are grey.
you'll never know dear how much i Love you.

 

Please don't take my sunshine away.

the other night dear, when i lay sleeping,

I dreamt i held you in my arms. when i awoke dear i was mistaken,

so i hung my head and cried.


you are my sunshine, my only sunshine.
you make me happy, when skies are grey.
you'll never know dear how much i love you.... please don't take my sunshine away.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

不用管多少人在質疑,只要是走在正確的路上,做著自己判斷後正確的事,
即使沒有一個聽眾沒有一個觀眾也要撐下去,至少擁有自己,不是嗎?

BY MY DEAR KK

 

 

 

 


 

 

 

我最愛的歌,最愛的人,你們2010的一點一滴,加油

身為一道彩虹 雨過了就該閃亮整片天空
讓我深愛的你感到光榮

...
身為一道彩虹 盡全力也要換你一段笑容
夠了 我愛你 不必人懂 (不必人懂) (只要你懂)

只要不醒過來 這就不是夢
請看著我 請擁抱我 體溫別流走

好多話想說 好多事要做
請天空給我 請時間給我 再多一點停留

親愛的你 若有感動 請牢記在心中
下一次下雨 你能看見的 那道彩虹 不再可能是我

 

http://v.youku.com/v_show/id_XMjM0MjI3NTU2.html 

[饭制]2010 JYJ 《彩虹》

 

 

 

 


 

 

 

Keep Your Head Up  - Michael Jackson

 

 

 

MJ 最新的ALBUM裡頭的歌,真的 我看到在中的status 腦海裡就出現了這歌

不過等了好久才分享呢,也不曉得為什麼

 

MJ這歌依舊是那麼讓人得到溫暖希望跟平靜  治癒的音樂

MJ 好想你呢...

 

She's looking for a job
And a finer place to stay
She's looking for the hope in the empty promises
She's working two jobs keeping alive
She works in a restaurant night and day
She waits her life away
She wipes the tears away
She cries inside, everytime she feels this way
And she is dying inside everytime her baby cries
(Noo)
Keeping your head up to the sky
Keeping your mind to stay alive
Give me your wings so we can fly

[Keep your head up tonight]
Keeping your head up to the sky
We can just rise up, tell me now
Give me your wings so we can fly
Killing up the life in the birds and the trees
And we're sucking up the air in the earth from under me
[It's never too late]
I can’t even breathe [to see]
I can’t even see [to keep]
Keep up your head up, don't give up today
How long can we wait
I wish the Love would come today
All you need is love
Tell you I know its coming soon
And all you need is just a moment wanna do

Keep your head up
Keeping your head up to the sky
Keeping your mind to stay alive (stay alive)
Give me your wings so we can fly (fly away, fly away)
[Keep your head up tonight] (fly away)
Keeping your head up to the sky
We can just rise up, tell me now
Give me your wings so we can fly (Oh why)
Everybody say the time is borrowed
And hanging down your head just ain't no good
And if you dare to rise above tomorrow [chance]
Just give yourself a chance
Fight the circumstance [fight the circumstance]
Rising through again

Keeping your head up to the sky (Hoo why, Hoo why)
Keeping your mind to stay alive (Hoo, Hoo)
Give me your wings so we can fly (Yeah)
Keeping your head up to the sky (Hoo-Hoo-Hoo)
We can just rise up, tell me now (Hoo, Hoo)
Give me your wings so we can fly
(I needed you then, I need you now, I need you night right through the day)
[Keep your head up]
Keeping your head up to the sky
Keeping your mind to stay alive (I needed you now)
Give me your wings so we can fly (Hoo, Hoo) (Yeah)
(I needed you then, I need you now, I need you night right through the day)
[Keep your head up]
Keeping your head up to the sky
We can just rise up, tell me now (I need you now)
Give me your wings so we can fly (Hoo, Hoo, Hoo)
Ad-libs

What about everything? [Keep your head up]
What about everything? [Those stars gonna rise (gonna rise) today, today]
What about all their joy? [Keep your head up]
[Gonna shine, must fly, gonna rise (gonna rise) today, today]

What about everything? (Hoo-Hoo-Hoo)
What about everything? [Keep your head up]
What about everything? [Those stars gonna rise (gonna rise) today, today]
What about all their joy?
[Gonna shine, must fly, gonna rise (gonna rise) today, today]
What about everything?
[Keep your head up]
[Those stars gonna rise (gonna rise) today, today]
[Gonna shine, must fly, gonna rise (gonna rise) today, today]
(Hoo-Hoo-Hoo)

[Keep your head up]
(I needed you then, I need you now, I need you night right through the day)
[Those stars gonna rise (gonna rise) today, today]
(I need you now)
[Gonna shine, must fly, gonna rise (gonna rise) today, today]
(Hoo-Hoo-Hoo)

[Keep your head up]
() = Michael
[] =
合唱

 

 

突然出來了一個想法,你們都好好的去為自己夢想前進吧,過著自己的人生。 

...我一路支持,只是如果有那麼一天,"_________" 。那時候...我會"_________"....真的。

那種"______",只是單純的自然的 把美好留下,把人事物回歸原點,

作原本的平凡人,繼續支持著我值得付於愛的人。

 

 

夢、愛、友情,本來是簡單的,純粹的。 不要因表面而蒙蔽自己的心。

 

 

 

飛吧,去追求你們的夢,給我看你們的夢是怎樣的吧。

arrow
arrow
    全站熱搜

    VANGA122 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()